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  1. 掲載誌一覧
  2. 福祉社会学部論集
  3. 第30巻 第3号
  1. 福祉社会学部
  2. 福祉社会学部-紀要

観光マーケティングと経験経済・経験価値

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/507
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/507
01a68a2b-5bcd-41e3-a79e-0ed71f4f4665
名前 / ファイル ライセンス アクション
13466321_v30_3_Yoshida_1.pdf 13466321_v30_3_Yoshida_1.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2018-08-02
タイトル
タイトル 観光マーケティングと経験経済・経験価値
タイトル
タイトル Tourism Marketing and Experience Economy ・ Experiential Marketing
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉田, 春生

× 吉田, 春生

WEKO 67

吉田, 春生

en Yoshida, Haruo

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著者(ヨミ) ヨシダ, ハルオ

× ヨシダ, ハルオ

WEKO 67

ヨシダ, ハルオ

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1999年に2冊の本(『経験経済』と『経験価値マーケティング』)がアメリカで刊行され、それらはともに2000年には日本で翻訳書が発行された。それらは従来の伝統的マーケティング理論における機能的特性と便益を重視する方法に対抗するものだった。シュミットは経済システムの進化という観点から経験経済という概念を創出し、パインとギルモアはマーケティングの手法として経験を重視した。一般的にいえば、古くから人々は旅において美しい景色、絵画や建築、料理など経験価値を見出してきた。また、マス・ツーリズムにおいても同行者との歓談、添乗員やガイドとの交流において経験価値は生まれていた。それ故、観光マーケティングにおいても、観光形態・旅行形態など独自の細分化手法において経験価値を分析することが必要となっている。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Two works of "The Experience Economy" and "Experiential Marketing" were published in America in the year 1999, and Japanese translations of them were published next year. They were opposed to the usual theory of marketing; the functional features and benefits have a first importance. Pine and Gilmore produced the concept of "experience economy" from the aspect of the evolution of economic system. Meanwhile Schmitt made much of experience as means of marketing. Generally speaking, since old times travelers had found the value during their travel, for example, beautiful scenery, a famous picture, and so on. Also participants in masstour may have felt the value of the conversation with a fellow traveler, a tour conductor and a local guide. Therefore we should make much of experience in the field of tourism marketing.
書誌情報 福祉社会学部論集

巻 30, 号 3, p. 1-19, 発行日 2011-12-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13466321
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11572329
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1331213 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学福祉社会学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
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Ver.1 2023-05-15 14:35:24.242689
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