ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学院
  2. 大学院-紀要
  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島国際大学大学院学術論集
  3. 第12集

COVID-19後の日本のティーチングアシスタントシステム再考

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/1302
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/1302
9bde2ab0-ccb9-423e-b2eb-9586a447df34
名前 / ファイル ライセンス アクション
18838987_v12_McMurray...[et.al].pdf 18838987_v12_McMurray...[et.al] (7.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-17
タイトル
タイトル COVID-19後の日本のティーチングアシスタントシステム再考
タイトル
タイトル Rethinking Japan's Teaching Assistant System Post COVID-19
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 ティーチングアシスタント
キーワード
主題Scheme Other
主題 対面
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 eラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching Assistant
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 face-to-face
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 E-learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education methodology
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 マクマレイ, デビッド

× マクマレイ, デビッド

マクマレイ, デビッド

en McMurray, David

Search repository
オズメント, アーロン

× オズメント, アーロン

オズメント, アーロン

Search repository
趙, 維康

× 趙, 維康

趙, 維康

Search repository
蒋, ー鳴

× 蒋, ー鳴

蒋, ー鳴

en Jiang, YiMing

Search repository
Ozment, Aaron

× Ozment, Aaron

en Ozment, Aaron

Search repository
Zhao, Weikang

× Zhao, Weikang

en Zhao, Weikang

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Critical thinking on the hiring of TAs before, during, and after the advent of COVID-19 is shared in this research study. Since 1992, universities have designed, implemented and benefitted from employing a Student Assistant (SA) or a Teaching Assistant (TA) in classrooms. These positions were cut during 2020 as emergency measures took hold. The authors discuss and rethink the TA system based on a questionnaire checked for sampling adequacy, validity and reliability with 157 participating students, TAs, and classroom instructors. Looking forward to a new normal in classrooms from 2021, new job descriptions are suggested for SAS and TAs that combine traditional classroom learning and e-learning into a new hybrid model of education assistance.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本調査研究では, COVID-19の出現前,出現中,出現後の,TA採用に関する批判的思考を共有する。1992年以来,本学は授業に学生アシスタント(SA)またはティーチングアシスタント(TA)システムを導入し,雇用し手当を給付してきた。2020年に緊急措置がとられたことにより,これらの職業は打ち切られた。著者らは,適切なサンプリング,妥当性と信頼性を確認したアンケートを,学生, TA,および授業講師157名に行い,それに基づき,TAシステムについて検討し再考した。従来型対面授業とeラーニングを融合させた,2021年の新標準のハイブリッド型教育授業を楽しみに,新しい教育補助の就労の形をSAとTAに提案していきたい。
書誌情報 鹿児島国際大学大学院学術論集
en : The IUK graduate school journal

巻 12, p. 9-20, 発行日 2020-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18838987
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12454124
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学大学院
出版者(ヨミ)
カゴシマ コクサイ ダイガク ダイガクイン
別言語の出版者
The International University of Kagoshima Graduate School
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:31:22.689770
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3