WEKO3
-
RootNode
アイテム
COVID-19後の日本のティーチングアシスタントシステム再考
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/1302
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/13029bde2ab0-ccb9-423e-b2eb-9586a447df34
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-11-17 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | COVID-19後の日本のティーチングアシスタントシステム再考 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | Rethinking Japan's Teaching Assistant System Post COVID-19 | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | ティーチングアシスタント | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 対面 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 授業 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | eラーニング | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 英語教育法 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Teaching Assistant | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | face-to-face | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | classroom | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | E-learning | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | education methodology | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
著者 |
マクマレイ, デビッド
× マクマレイ, デビッド
× オズメント, アーロン
× 趙, 維康
× 蒋, ー鳴
× Ozment, Aaron
× Zhao, Weikang
|
|||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | Critical thinking on the hiring of TAs before, during, and after the advent of COVID-19 is shared in this research study. Since 1992, universities have designed, implemented and benefitted from employing a Student Assistant (SA) or a Teaching Assistant (TA) in classrooms. These positions were cut during 2020 as emergency measures took hold. The authors discuss and rethink the TA system based on a questionnaire checked for sampling adequacy, validity and reliability with 157 participating students, TAs, and classroom instructors. Looking forward to a new normal in classrooms from 2021, new job descriptions are suggested for SAS and TAs that combine traditional classroom learning and e-learning into a new hybrid model of education assistance. | |||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | 本調査研究では, COVID-19の出現前,出現中,出現後の,TA採用に関する批判的思考を共有する。1992年以来,本学は授業に学生アシスタント(SA)またはティーチングアシスタント(TA)システムを導入し,雇用し手当を給付してきた。2020年に緊急措置がとられたことにより,これらの職業は打ち切られた。著者らは,適切なサンプリング,妥当性と信頼性を確認したアンケートを,学生, TA,および授業講師157名に行い,それに基づき,TAシステムについて検討し再考した。従来型対面授業とeラーニングを融合させた,2021年の新標準のハイブリッド型教育授業を楽しみに,新しい教育補助の就労の形をSAとTAに提案していきたい。 | |||||||||||||||||||||
書誌情報 |
鹿児島国際大学大学院学術論集 en : The IUK graduate school journal 巻 12, p. 9-20, 発行日 2020-11-30 |
|||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 18838987 | |||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12454124 | |||||||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | 鹿児島国際大学大学院 | |||||||||||||||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||||||||||||||||
カゴシマ コクサイ ダイガク ダイガクイン | ||||||||||||||||||||||
別言語の出版者 | ||||||||||||||||||||||
The International University of Kagoshima Graduate School | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||||||||||||||||
資源タイプ・ローカル | ||||||||||||||||||||||
紀要論文 | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ・NII | ||||||||||||||||||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||||||||||||||||||
text | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||||||||||||||||||
02 |