ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学院
  2. 大学院-紀要
  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島国際大学大学院学術論集
  3. 第4集

児童発達支援事業(旧児童デイサービス)の職員の専門性向上に関する研究 : キャリア3年未満の常勤職員の質的調査による課題検討

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/620
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/620
736cdb20-357d-4e4a-9cba-c8ce60a3473b
名前 / ファイル ライセンス アクション
18838987_v4_Arimura.pdf 18838987_v4_Arimura.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2014-06-13
タイトル
タイトル 児童発達支援事業(旧児童デイサービス)の職員の専門性向上に関する研究 : キャリア3年未満の常勤職員の質的調査による課題検討
タイトル
タイトル An examination of staff members' expertise on the child development support project (day service for children) : an analysis based on a quality investigation of full-time staff with less than three years' experience
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 有村, 玲香

× 有村, 玲香

WEKO 28

有村, 玲香

en Arimura, Reika

Search repository
著者(ヨミ) アリムラ, レイカ

× アリムラ, レイカ

WEKO 28

アリムラ, レイカ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we examined the current status of changes in two full-time staff' members' awareness of expertise acquired during their introductory period, from pre-employment to post-employment education. The staff members have less than three years' experience working at Day Service for Children. We found that the staff members' awareness of the expertise necessary for early childhood intervention is in an ambiguous state. We considered that this may be related to the separation of issues related to the interaction between subjective learning and experience, an individual's ability to extract / select knowledge regarding early childhood intervention, and the acquisition period necessary to attain knowledge and techniques. During the pre- and post-employment stages, the staff members were aware of their expertise in comparison to their own careers and experience, which had begun as an awareness of a target person and later developed into a role / support methodology. In addition, there turned out to be a timing gap that had arisen between the awareness of the acquisition of expertise immediately after employment, and there were also psychological fluctuations in the process. It came to light that the change in each staff members' awareness of expertise would undergo changes while maintaining the order of "undifferentiation" → "differentiation" → "integration," similar to the developmental principle.
書誌情報 鹿児島国際大学大学院学術論集

巻 4, p. 21-29, 発行日 2012-12-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18838987
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12454124
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1153799 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学大学院
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:46:33.351893
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3