ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 福祉社会学部論集
  3. 第31巻 第4号
  1. 福祉社会学部
  2. 福祉社会学部-紀要

小学校「ことばの教室」担当が入門期算数(たし算)の研究授業に関わって見えてきたことと課題 : 数学教育協議会と語用論の視点から

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/544
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/544
0d670d83-bdd4-4eea-b12e-43a658bfe91c
名前 / ファイル ライセンス アクション
13466321_v31_4_Sakihara.pdf 13466321_v31_4_Sakihara.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2013-12-03
タイトル
タイトル 小学校「ことばの教室」担当が入門期算数(たし算)の研究授業に関わって見えてきたことと課題 : 数学教育協議会と語用論の視点から
タイトル
タイトル Findings by Elementary School Speech Therapists through Observing Beginning Arithmetic (Addition) Classes and Where to Go from Here in Light of Views from the Association of Mathematical Instruction as well as Pragmatic Perspectives
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 崎原, 秀樹

× 崎原, 秀樹

WEKO 3695

崎原, 秀樹

en Sakihara, Hideki

Search repository
今泉, 政秀

× 今泉, 政秀

WEKO 185

今泉, 政秀

en Imaizumi, Masahide

Search repository
著者(ヨミ) サキハラ, ヒデキ

× サキハラ, ヒデキ

WEKO 3695

サキハラ, ヒデキ

Search repository
イマイズミ, マサヒデ

× イマイズミ, マサヒデ

WEKO 185

イマイズミ, マサヒデ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 特別支援教育における外部の「専門家」(大学教員)の役割を検討した。小学校「ことばの教室」担当が入門期算数(たし算)の研究授業にかかわって見えてきたことを、実践にそって言語化し、考察する作業を協働で行った。たし算の概念操作を具体的操作と抽象的操作を行き来し形成する数学教育協議会の考え方や語用論の視点から考察した。新学習指導要領での児童の主体的な活動による「算数的活動」を活性化するための「言語活動や体験活動」との関連の検討を今後の課題とした。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the roles external experts (university professors) should play in special needs education. A collaborative effort was made with elementary school speech therapists to summarize and examine what they learned and experienced through their observations of beginning arithmetic (addition) classes. Their views were then looked at in light of a pragmatic perspective as well as the Association of Mathematical Instruction' s approach to instilling the concept of mathematical operations (addition) by mediating between concrete and abstract sequences. Further examination will be made in relation to linguistic and experiential activities designed to encourage students to perform mathematical activities spontaneously、as outlined by the new curriculum guidelines.
書誌情報 福祉社会学部論集

巻 31, 号 4, p. 69-86, 発行日 2013-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13466321
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11572329
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1623357 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学福祉社会学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:33:54.855933
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3