ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学院
  2. 大学院-紀要
  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島国際大学大学院学術論集
  3. 第16集

中国語母語話者の日本語依頼表現学習に関する語用論的研究

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000277
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000277
59b5fe95-6237-40aa-a815-451847bc312d
名前 / ファイル ライセンス アクション
18838987_v16_Q.JIN.pdf 18838987_v16_Q.JIN.pdf (2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-01-27
タイトル
タイトル 中国語母語話者の日本語依頼表現学習に関する語用論的研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Pragmatic Study of Japanese Request Behavior by Chinese Learners
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中国語母語話者の日本語学習者
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 依頼表現
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 語用論
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese as foreign language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Chinese learners
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 requests
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 expressions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pragmatics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 金, 倩宇

× 金, 倩宇

ja 金, 倩宇

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper, which is based on Brown and Levinson’s (1978) politeness theory, analyzes the usage of requests by 90 undergraduate and graduate students who major in Japanese at Dalian University of Foreign Languages. The research participants were required to partake in three face-threatening scenarios with varying degrees of difficulty. The results reveal that in terms of basic state, as the difficulty of requests increases, the linguistic behaviors of both the third-year and fourth-year undergraduate students tend to be identical. In contrast, the graduate students demonstrated linguistic diversity, indicating a relatively higher level of Japanese proficiency compared to the undergraduate students. In terms of behavioral differences, there were significant differences among the third-year and fourth-year participants as well as the graduate students. More specifically, the third-year students showed no differences in high-level face-threatening scenarios, whereas fourth-year students displayed significant variation in this regard. Furthermore, graduate students with higher Japanese proficiency demonstrated differences in low-level face-threatening scenarios in which they made repeated requests to achieve communicative goals denoting an absence of formality amongst friends.
bibliographic_information ja : 鹿児島国際大学大学院学術論集
en : The IUK graduate school journal

巻 16, p. 19-34, ページ数 16, 発行日 2024-11-30
item_2_source_id_7
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18838987
item_2_source_id_9
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12454124
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学大学院
出版者(ヨミ)
カゴシマ コクサイ ダイガク ダイガクイン
item_2_text_35
The International University of Kagoshima Graduate School
item_2_description_43
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
item_2_text_44
紀要論文
item_2_text_45
Departmental Bulletin Paper
item_2_text_46
text
item_2_text_47
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-27 02:04:20.781649
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3