WEKO3
アイテム
保育指導「環境」領域の「自然体験」を重視した教育課程の構想 : 小学校との接続の具体化
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/1246
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/124617a09625-4d8b-4973-9354-92402f7713ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-09 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 保育指導「環境」領域の「自然体験」を重視した教育課程の構想 : 小学校との接続の具体化 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The plan of curriculum focused on "Experiences in natural environment" in childcare content "Environment" : to embody conjunction between "Experiences in a natural environment" and elementary school curriculum | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育課程|自然体験 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 幼小接続 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 保育指導「環境」 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 理科 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | curriculum experiences in a natural environment | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Connection between kindergarten and elementary school | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | childcare content environment | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Science | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
鮫島, 準一
× 鮫島, 準一
|
|||||||||
著者(ヨミ) |
サメシマ, ジュンイチ
× サメシマ, ジュンイチ |
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Kindergarten teaching procedures and Course of Study were revised, and Childcare Content "Environment" is recommended to reconsider content which is cooperate with elementary school, in the context of not going smoothly in conjunction between preschool and elementary school. This thesis tries to be clear points to design curriculum which is focused on "Experiences in a natural environment" to connect elementary school through study of "Environment" | |||||||||
書誌情報 |
福祉社会学部論集 en : Quarterly journal of welfare society 巻 39, 号 4, p. 27-42, 発行日 2021-02-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13466321 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11572329 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 鹿児島国際大学福祉社会学部 | |||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||||
カゴシマ コクサイ ダイガク フクシ シャカイ ガクブ | ||||||||||
別言語の出版者 | ||||||||||
Faculty of Welfare Society, The International University of Kagoshima | ||||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||||
資源タイプ・ローカル | ||||||||||
紀要論文 | ||||||||||
資源タイプ・NII | ||||||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||||||
text | ||||||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||||||
02 |