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  3. 第37巻 第2号

市場縮小,地域格差拡大に対応 : エリアマーケティングの実務1

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/1051
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/1051
c3e90866-abed-4107-9079-ecfea8b24833
名前 / ファイル ライセンス アクション
09142355_v37_2_Kobayashi.pdf 09142355_v37_2_Kobayashi (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-10
タイトル
タイトル 市場縮小,地域格差拡大に対応 : エリアマーケティングの実務1
タイトル
タイトル Area Marketing Techniques in Japan 1
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 マーケティングの概念
キーワード
主題Scheme Other
主題 マーケティングの機能
キーワード
主題Scheme Other
主題 ニーズ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小林, 隆一

× 小林, 隆一

小林, 隆一

en Kobayashi, Ryuichi

Search repository
著者(ヨミ) コバヤシ, リュウイチ

× コバヤシ, リュウイチ

WEKO 3550

コバヤシ, リュウイチ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I am a management consultant with my business specialized in the marketing field. Most of questions from my customers are “how they can sell much more to make money”. In answer to their request, I have proposed to introduce the “Area Marketing” that it is effective to meet local needs without performing a uniform marketing activity in all the company.
This paper “Area Marketing Techniques in Japan” is written completely through my consult¬ing business above and my experience, knowledge and skill obtained in lectures at a manage¬ment school.
1. What “Area Marketing” is 
“Area Marketing” is a theory of marketing set up in Japan in the 1970s. Its concept is that “the sales system to increase profit” in a local place is built up by discerning the local character¬istics such as local culture, residents’ nature, industrial structure and regional differences, exclud-ing the same and uniform marketing activity throughout the country.
2. Local characteristics and their main factors
The abovementioned local characteristics are the local originality and characteristics includ¬ing the residents’ nature, local culture and local industry and are also expressed in other words as the remarkable differences with other regions.
As the four main factors producing the local characteristics, there are (1) natural environ¬ments such as physical aspect and climate, (2) historical background, (3) composition of population and (4) difference of regional economy based on industrial structure and commercial capital.
3. How to advance “Area Marketing”
In the “Area Marketing”, the areas are classified individually depending on the administrative districts such as urban and rural prefectures, cities, towns and villages or the large-size city zones and economic zones that cover the multiple administrative districts. After that, it is neces¬sary to follow the next five procedures: (1) environmental analysis, (2) market fractionization, (3) target of customers and markets, (4) strategy plan and (5) execution while confirming the areas’ local characteristics and regional differences.
書誌情報 地域総合研究
en : Regional studies

巻 37, 号 2, p. 1-21, 発行日 2010-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09142355
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10074656
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学附置地域総合研究所
出版者(ヨミ)
カゴシマ コクサイ ダイガク フチ チイキ ソウゴウ ケンキュウジョ
別言語の出版者
The Institute for Regional Studies, The International University of Kagoshima
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
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Ver.1 2023-05-15 14:42:51.079267
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