ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 福祉社会学部論集
  3. 第33巻 第1号
  1. 福祉社会学部
  2. 福祉社会学部-紀要

認知症家族介護者への電話相談の効用と可能性

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/636
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/636
6f733738-e23a-48c4-a3e6-ed0cf8cfa03b
名前 / ファイル ライセンス アクション
13466321_v33_1_Nakayama, 13466321_v33_1_Nakayama, Fukuzaki.pdf (791.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2015-12-07
タイトル
タイトル 認知症家族介護者への電話相談の効用と可能性
タイトル
タイトル Benefits and future prospects of telephone consultation services for family caregivers roviding dementia care
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 認知症ケア
キーワード
主題Scheme Other
主題 家族介護者
キーワード
主題Scheme Other
主題 電話相談
キーワード
主題Scheme Other
主題 家族会
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Dementia Care
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Family Caregiver
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Telephone Consultation Services
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Family Association
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 慎吾

× 中山, 慎吾

WEKO 549

中山, 慎吾

en Nakayama, Shingo

Search repository
福﨑, 千鶴

× 福﨑, 千鶴

WEKO 550

福﨑, 千鶴

en Fukuzaki, Chizuru

Search repository
著者(ヨミ) ナカヤマ, シンゴ

× ナカヤマ, シンゴ

WEKO 549

ナカヤマ, シンゴ

Search repository
フクザキ, チズル

× フクザキ, チズル

WEKO 550

フクザキ, チズル

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では、電話を通じた介護者支援の現状と可能性を検討することを目的とした。本稿で分析に用いるデータは、A県の認知症の人と家族の会支部の会員に対して行った質問紙調査に基づく。
この調査には91名の会員が回答を行った。電話相談の利用経験・利用意向、電話相談の効用、電話によるアウトリーチに関する意見、電話相談のスタッフとしての参加意向などを検討する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to analyze the current status and future use of telephone consultation services for family caregivers who provide dementia care. For analysis, we collected data through a questionnaire completed by 91 members of a chapter of the Japanese Alzheimer's Association in a particular prefecture. Using the data from the completed questionnaires,we examined the current status and future use of telephone consultation services, benefits of using telephone consultation, opinions on outreach through the telephone, and intentions for future participation as a staff member in telephone consultation services.
書誌情報 福祉社会学部論集

巻 33, 号 1, p. 37-46, 発行日 2014-07-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13466321
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11572329
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 791328 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学福祉社会学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:34:59.896565
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3