WEKO3
アイテム
幼稚園教育実習における実習態度 : 平成22年度6月「幼稚園実習」の実習園評価と実習生評価の比較
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/511
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/5112f09d4e4-f2d6-4800-958e-bdeb4a40690b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-08-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼稚園教育実習における実習態度 : 平成22年度6月「幼稚園実習」の実習園評価と実習生評価の比較 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Students' Attitude during Student Teaching at Kindergartens Comparison of evaluation made by kindergartens and the one by student teachers during "Student Teaching at Kindergartens" in June, FY 2010 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
篠原, 祝子
× 篠原, 祝子 |
|||||
著者(ヨミ) |
シノハラ, ノリコ
× シノハラ, ノリコ |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 幼稚園免許取得希望生の教育実習に当たっては、教育実習事前指導を行い、実習指導は県内外の幼稚園にお願いしている。しかし、教育実習事前指導を実施したにも関わらず、実習園からは、実習態度について様々な視点から多くの指摘がなされる。これまでも、実習態度については、実習園訪問をしての実習態度の観察、実習園からの情報収集等で、現状把握に努めてきている。さらに、本稿では、実習態度の把握に向け、実習園が評価する「実習園評価」と実習生評価(自己評価)を比較・分析して実習態度を捉えるとともに、教育実習事前指導の改善・充実に向けて対策を考察する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Students intending to acquire a kindergarten teacher' s license are required to conduct student teaching. Advance guidance for practical kindergarten-based training is provided prior to the student teaching sessions. The training is performed by kindergartens located in and out of Kagoshima Prefecture upon request. However, despite the advance guidance, the host kindergartens have pointed out the inactive approach of students, or incomplete nursing / teaching plan guidance and other perspectives regarding the students' attitudes. We have tried to grasp the present status of the students' attitude during their student teaching through our observations by visiting kindergartens, and by collecting information from the kindergartens. This paper discusses the measures towards better and improved advance guidance given to students before they practice student teaching at kindergartens. 1 will consider the students attitude during the practical training period of student teaching through comparison and analysis of the evaluation made by the host kindergartens and self-evaluation made by students. | |||||
書誌情報 |
福祉社会学部論集 巻 30, 号 3, p. 67-77, 発行日 2011-12-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13466321 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11572329 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 780441 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島国際大学福祉社会学部 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 02 |