ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 福祉社会学部論集
  3. 第43巻 第1号
  1. 福祉社会学部
  2. 福祉社会学部-紀要

小学校教員養成課程での授業見学の工夫―ビデオ・Zoomを活用した実践―

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000265
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000265
f01fc7e7-cc31-4f27-9bfd-21a10774fa23
名前 / ファイル ライセンス アクション
13466321_v43_1_S.Shinato.pdf 13466321_v43_1_S.Shinato.pdf (879 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-01-09
タイトル
タイトル 小学校教員養成課程での授業見学の工夫―ビデオ・Zoomを活用した実践―
言語 ja
タイトル
タイトル Classroom Observation in an Elementary School Teacher Training Program:Practice Using Video and Zoom
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業見学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 オンライン授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校英語
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校教員養成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Class observation,
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Online classes,
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English education in elementary school,
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher training course for elementary school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 階戸, 陽太

× 階戸, 陽太

ja 階戸, 陽太

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は、小学校教員養成課程の英語に関する授業で実施する授業見学を、ビデオ、Zoomを活用して遠隔で行った実践について報告し、考察を行うことを目的としている。科目は、「教科に関する専門的事項」に当たる「英語」で、2年生が対象となっている。この授業で、外国語活動の授業見学を実施する際に、学生数が多いこと、授業の時間帯と外国語活動の時間帯が合わないこと、などの問題点を解消するため、ビデオとZoomを活用することにした。また、授業者の小学校教員と学生が懇談する時間も設定した。学生の授業後の振り返りと、授業者の小学校教員のインタビューを分析し、ビデオ、Zoomを活用した授業見学の効果と課題について考察を行う。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to report and discuss the practice of conducting a class observation remotely using video and Zoom in a class on English in an elementary teacher training course. The subject is "English," which corresponds to "Specialized Matters on Subjects" and is intended for second-year students. In this class, we decided to use video and Zoom to solve the problems of observing a foreign language activity class, such as the large number of students and the fact that the class time and the foreign language activity time do not coincide. In addition, time was set aside for the students to meet with the elementary school teachers who were teaching the classes. The student's reflections after the class and the interview with the elementary school teacher who taught the class are analyzed, and the effects and problems of the class observation using video and Zoom are discussed.
bibliographic_information ja : 福祉社会学部論集
en : Quarterly journal of welfare society

巻 43, 号 1, p. 15-24, ページ数 10, 発行日 2024-07-01
item_2_source_id_7
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13466321
item_2_source_id_9
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11572329
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学福祉社会学部
出版者(ヨミ)
カゴシマ コクサイ ダイガク フクシ シャカイ ガクブ
item_2_text_35
Faculty of Welfare Society, The International University of Kagoshima
item_2_description_43
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
item_2_text_44
紀要論文
item_2_text_45
Departmental Bulletin Paper
item_2_text_46
text
item_2_text_47
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-09 01:46:19.797722
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3