Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-08-06 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Reflections from an Online Interdisciplinary Critical Friends Group |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher development |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
reflective practice |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
critical friends group |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
communities of practice |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
Toland, Sean H
Quiring, Steve
O’Connor, John
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Teaching in the twenty-first century is a complex, multifaceted endeavor that requires flexibility, adaptability, and continuous learning. Nowadays, a growing number of teachers are turning to digitally enhanced communities of practice to alleviate occupational isolationism, receive emotional support, and develop their professional skills. This qualitative case study highlights the experiences of three educators who are members of an online interdisciplinary critical friends group (CFG). The results indicated that the participants perceived critical friendships to be a powerful site of teacher directed professional development that enhanced their critical reflective competencies and pedagogical practices. At the other end of the learning continuum, the participants also identified significant obstacles such as a lack of trust, problematic group dynamics (e.g., free riding), and scheduling conflicts that can undermine the social cohesion within a CFG. |
書誌情報 |
ja : 国際文化学部論集
巻 25,
号 1,
p. 1-19,
ページ数 19,
発行日 2024-06
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13459929 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11502017 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
出版者 |
|
|
出版者 |
鹿児島国際大学国際文化学部 |
出版者(ヨミ) |
|
|
|
カゴシマ コクサイ ダイガク コクサイ ブンカ ガクブ |
別言語の出版者 |
|
|
|
Faculty of Intercultural Studies, The International University of Kagoshima |
資源タイプ |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
論文(Article) |
資源タイプ・ローカル |
|
|
|
紀要論文 |
資源タイプ・NII |
|
|
|
Departmental Bulletin Paper |
資源タイプ・DCMI |
|
|
|
text |
資源タイプ・ローカル表示コード |
|
|
|
02 |