ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際文化学部
  2. 国際文化学部-紀要
  1. 掲載誌一覧
  2. 国際文化学部論集
  3. 第25巻 第1号

Reflections from an Online Interdisciplinary Critical Friends Group

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000164
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000164
09029923-695f-446d-ad17-b1cd0b709484
名前 / ファイル ライセンス アクション
13459929_v25_1_Toland...[et.al].pdf 13459929_v25_1_Toland...[et.al].pdf (275 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-08-06
タイトル
タイトル Reflections from an Online Interdisciplinary Critical Friends Group
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflective practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 critical friends group
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communities of practice
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Toland, Sean H

× Toland, Sean H

en Toland, Sean H

Search repository
Quiring, Steve

× Quiring, Steve

en Quiring, Steve

Search repository
O’Connor, John

× O’Connor, John

en O’Connor, John

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Teaching in the twenty-first century is a complex, multifaceted endeavor that requires flexibility, adaptability, and continuous learning. Nowadays, a growing number of teachers are turning to digitally enhanced communities of practice to alleviate occupational isolationism, receive emotional support, and develop their professional skills. This qualitative case study highlights the experiences of three educators who are members of an online interdisciplinary critical friends group (CFG). The results indicated that the participants perceived critical friendships to be a powerful site of teacher directed professional development that enhanced their critical reflective competencies and pedagogical practices. At the other end of the learning continuum, the participants also identified significant obstacles such as a lack of trust, problematic group dynamics (e.g., free riding), and scheduling conflicts that can undermine the social cohesion within a CFG.
書誌情報 ja : 国際文化学部論集

巻 25, 号 1, p. 1-19, ページ数 19, 発行日 2024-06
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13459929
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11502017
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学国際文化学部
出版者(ヨミ)
カゴシマ コクサイ ダイガク コクサイ ブンカ ガクブ
別言語の出版者
Faculty of Intercultural Studies, The International University of Kagoshima
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-08-06 07:43:38.830794
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3