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アイテム
Making a Big Business Out of Haiku
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000112
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/200011218e32e29-5440-4f0b-a8e6-af773cdde647
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2024-02-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Making a Big Business Out of Haiku | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | poetry | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | haiku | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Ito En tea | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | English education | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | word association | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
McMurray, David
× McMurray, David
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著者(ヨミ) |
マクマレイ, デビッド
× マクマレイ, デビッド |
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抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper studies the product branding strategies of a multinational tea company headquartered in Tokyo which associates its brand with haiku. Literary analysis of winning haiku and interviews of the poets were conducted. In a follow-up study related to the marketing strategies of the Ito En company, a small group of participants were given free word association tests to reveal their thoughts concerning these three stimulus words: haiku, tea, and washoku. These stimulus words retrieved a cluster of associations that were analyzed and triangulated so that they could be classified according to predetermined criteria. The cue word haiku was quantitatively assessed to make inferences about branding strategies such as the Oi Ocha New Haiku contest for its internationally marketed products. It was discovered that haikuists who won prizes in the Oi Ocha New Haiku contest tended to use linguistic and literary examples of ellipsis […] in unique ways and new styles notably different from the way novelists or traditional poets use the punctuation. It was also found that within a particular social group the same words evoked almost the same set of word associations. | |||||||
書誌情報 |
ja : 国際文化学部論集 en : The IUK journal of intercultural studies 巻 24, 号 3, p. 101-115, ページ数 15, 発行日 2023-12 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 13459929 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11502017 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 鹿児島国際大学国際文化学部 | |||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||
カゴシマ コクサイ ダイガク コクサイ ブンカ ガクブ | ||||||||
別言語の出版者 | ||||||||
Faculty of Intercultural Studies, The International University of Kagoshima | ||||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||
資源タイプ・ローカル | ||||||||
紀要論文 | ||||||||
資源タイプ・NII | ||||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||||
text | ||||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||||
02 |