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  1. 国際文化学部
  2. 国際文化学部-紀要
  1. 掲載誌一覧
  2. 国際文化学部論集
  3. 第24巻 第3号

Making a Big Business Out of Haiku

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000112
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000112
18e32e29-5440-4f0b-a8e6-af773cdde647
名前 / ファイル ライセンス アクション
13459929_v24_3_D.McMurray.pdf 13459929_v24_3_D.McMurray.pdf (907 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-02-15
タイトル
タイトル Making a Big Business Out of Haiku
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 poetry
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 haiku
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Ito En tea
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 word association
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 McMurray, David

× McMurray, David

en McMurray, David

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著者(ヨミ) マクマレイ, デビッド

× マクマレイ, デビッド

WEKO 832

ja-Kana マクマレイ, デビッド

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper studies the product branding strategies of a multinational tea company headquartered in Tokyo which associates its brand with haiku. Literary analysis of winning haiku and interviews of the poets were conducted. In a follow-up study related to the marketing strategies of the Ito En company, a small group of participants were given free word association tests to reveal their thoughts concerning these three stimulus words: haiku, tea, and washoku. These stimulus words retrieved a cluster of associations that were analyzed and triangulated so that they could be classified according to predetermined criteria. The cue word haiku was quantitatively assessed to make inferences about branding strategies such as the Oi Ocha New Haiku contest for its internationally marketed products. It was discovered that haikuists who won prizes in the Oi Ocha New Haiku contest tended to use linguistic and literary examples of ellipsis […] in unique ways and new styles notably different from the way novelists or traditional poets use the punctuation. It was also found that within a particular social group the same words evoked almost the same set of word associations.
書誌情報 ja : 国際文化学部論集
en : The IUK journal of intercultural studies

巻 24, 号 3, p. 101-115, ページ数 15, 発行日 2023-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13459929
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11502017
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学国際文化学部
出版者(ヨミ)
カゴシマ コクサイ ダイガク コクサイ ブンカ ガクブ
別言語の出版者
Faculty of Intercultural Studies, The International University of Kagoshima
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
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Ver.1 2024-02-15 01:57:08.215477
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