WEKO3
アイテム
肯定形を伴う「誰+も」の構文的分布
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000108
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/2000108ad6879e2-1a95-4faa-ac8b-97bd22dae1bc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-12-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 肯定形を伴う「誰+も」の構文的分布 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Syntactic Distribution of Japanese “dare+mo” Interacting with Affirmative Forms | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 肯定形 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 構文的分布 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 「誰+も」の使用条件 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | affirmative form | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | syntactic distribution | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | conditions for language learning | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
姚, 佳秀
× 姚, 佳秀
|
|||||||||||
著者(ヨミ) |
ヤオ, ジャシュウ
× ヤオ, ジャシュウ |
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In modern Japanese, the form “dare+mo” is usually used in conjunction with the negative form of a predicate to deny human actions, behaviors and status. However, under some semantic conditions, this form can be used with the positive form of a predicate to affirm human actions, behaviors and status. This paper divides the syntactic distribution comprising the collocation of “dare+mo” and affirmative predicate into two groups, namely the “typical” and “non typical.” Furthermore, the researcher elaborates and discusses these two types of divisions by introducing a theoretical framework of co-occurrence restrictions. This paper aims to clarify the syntactic distributions of “dare+mo” when interacting with the affirmative form so as to establish the grammatical norms for the acquisition of a second or additional language. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鹿児島国際大学大学院学術論集 en : The IUK graduate school journal 巻 15, p. 17-24, ページ数 8, 発行日 2023-11-30 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 18838987 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12454124 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鹿児島国際大学大学院 | |||||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||||||
カゴシマ コクサイ ダイガク ダイガクイン | ||||||||||||
別言語の出版者 | ||||||||||||
The International University of Kagoshima Graduate School | ||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||||||
資源タイプ・ローカル | ||||||||||||
紀要論文 | ||||||||||||
資源タイプ・NII | ||||||||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||||||||
text | ||||||||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||||||||
02 |