ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 福祉社会学部論集
  3. 第33巻 第2号
  1. 福祉社会学部
  2. 福祉社会学部-紀要

社会福祉専攻学生の実習経験と個人的目標 : アメリカのソーシャルワーク修士課程の学生に関する研究

https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/670
https://iuk-repo.repo.nii.ac.jp/records/670
14f3e880-90d1-4e06-84d3-0a3052d7e0f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
13466321_v33_2_Nakayama.pdf 13466321_v33_2_Nakayama.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2015-12-25
タイトル
タイトル 社会福祉専攻学生の実習経験と個人的目標 : アメリカのソーシャルワーク修士課程の学生に関する研究
タイトル
タイトル Field practica experience and personal goals of social work students : a study on students of a master of social work program in the US
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会福祉教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ソーシャルワーク修士課程
キーワード
主題Scheme Other
主題 実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 質的研究
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social Work Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Master of Social
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Work Program
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Field Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Qualitative Study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 慎吾

× 中山, 慎吾

WEKO 549

中山, 慎吾

en Nakayama, Shingo

Search repository
著者(ヨミ) ナカヤマ, シンゴ

× ナカヤマ, シンゴ

WEKO 549

ナカヤマ, シンゴ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 成人教育モデルの中核には、自分の成長や学びに関し内的に動機づけられるというイメージがある。個々の学生は自分自身の個人的な目標を持っている。本稿では、社会福祉を学ぶ大学院生の実習経験が、各自の個人的目標の達成にどう関連するかについて検討する。また、実習が成功するために役立つ要因についても検討する。その際、アメリカのあるソーシャルワーク修士課程の学生に対し行なった調査から得られた31名の自由記述を用いる。分析の結果、個人的目標の達成に関連する実習経験は、直接的援助の技術の学習、間接的援助の技術の学習、授業で得た技術の実践、現実の多様性に関する学習などを含む8つのカテゴリーに分類された。また、実習の成功に役立つ要因は、スーパーバイザー、自分自身の態度、以前の経験、実習前準備などを含む9つのカテゴリーに分類された。これらを提示した後、カテゴリー間の差異や特質などについて検討する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The learning process in graduate education can be understood according to the adult learner model. At the core of this model is an image of students as internally motivated to grow and learn. In other words, it might be said that each student has his or her own personal learning goals. In this study, we examine how practica helps graduate students learning social work to attain their personal goals. Furthermore, we examine the factors contributing to a successful practica experience. For analysis, we use descriptive data from a questionnaire completed by 31 students of a master of social work program in the US. From this analysis, practica experience that helps students achieve their personal goals was classified to 8 categories, including learning direct practice skills, learning indirect practice skills, applying skills learned at classes, and learning diversity of reality. Additionally, factors for effective practica were classified into 9 categories, including supervisors, students' attitude, previous experience, and preparation before the practicum. After presenting these categories, we discuss their differences, characteristics, and implications.
書誌情報 福祉社会学部論集

巻 33, 号 2, p. 1-15, 発行日 2014-10-16
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13466321
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11572329
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1405291 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 鹿児島国際大学福祉社会学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:35:01.965791
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3